Kontakt

Det är inte så lätt att veta vem som gör vad!

När det handlar om teknisk förvaltning och fastighetsrelaterade problem så finns följande resurser:

Fastighetsskötaren (vaktmästaren) - tar hand om trädgårdsskötsel, renhållning samt  problem med el, vatten och värme m.m. Det är till fastighetsskötaren du anmäler de fastighetsrelaterade problemen i första hand.

Jourservice -  tar hand om akuta fastighetsproblem utanför kontorstid då fastighetsskötaren inte är tillgänglig. Jourservice hanterar störningar och akuta problem relaterade till främst el, vatten och vintertid även värme.

Vicevärden - vi har en vicevärd som hjälper till att ha en övergripande bild av hur våra fastigheter mår och sköts. Vicevärden tar hand om löpande administration såsom kölista till garagen, uthyrning av gästrum och lägenhetsöverlåtelser. Vicevärden har inte till uppgift att hantera de felanmälningar som inkommer. De hanteras i första hand av fastighetsskötaren. Vicevärden har mer av en administrativ  och samordnande roll och hjälper föreningen med planeringsarbeten och större fastighetsrelaterade projekt. 

Styrelsen - ledamöterna i styrelsen har till uppgift att förvalta vårt boende och ta hand om ekonomin. Styrelsen har en beslutande och beställande funktion, men ingen utförarroll. Felanmälningar ska inte göras till styrelsen. Styrelsen tar gärna emot tips och idéer från föreningens medlemmar kring hur vi kan utveckla och förbättra vår boendemiljö. Om beslut ska fattas som rör stora projekt med omfattande påverkan och mycket pengar så tas beslutet inte av styrelsen utan av föreningens medlemmar på årsstämman alternativt en extrainsatt stämma.